E-mailaccount

Als student bij Hogeschool Utrecht ontvang je een HU account. De inloggegevens hiervoor ontvang je voor de start van je opleiding.

E-mail met inloggegevens

Heb je je aangemeld voor een opleiding bij de HU, dan ontvang je 3 maanden voor de startdatum van je opleiding per e-mail je HU inloggegevens. Het ontvangen van je HU inloggegevens betekent niet dat je inschrijving al is voltooid.

Heb je geen mail met HU inloggegevens ontvangen, controleer dan je map met Ongewenste mail. Kun je de mail niet terugvinden, neem dan contact op met de Centrale Service Desk via helpdesk@hu.nl of 088 – 481 6666. Let op: ben je cursist bij de HU? Dan ontvang je in veel gevallen ook een HU account. Lees meer hierover op onze Werk & Studie site. 

Account activeren
Nadat je je inloggegevens per e-mail hebt ontvangen, moet je eerst je wachtwoord wijzigen om gebruik te kunnen maken van je account. Dit doe je via www.wachtwoord.hu.nl en volg de instructies.

Waar kan ik inloggen?
Met je HU-account kan je inloggen op:

  • het Windows-netwerk vanaf computers van Hogeschool Utrecht;
  • Osiris Student; voor o.a. het aanmelden voor toetsen en het wijzigen van adresgegevens;
  • Sharepoint; hier vind je o.a. het intranet van je opleiding en je persoonlijke website;
  • ‘Lenerinformatie’ op de online catalogus van de HU-Bibliotheek;
  • je studenten e-mail;
  • Surfspot, waar je met korting software, hardware, muziek en abonnementen kunt bestellen.

Wachtwoord wijzigen
Je kunt je wachtwoord wijzigen via www.wachtwoord.hu.nl.

Wachtwoord vergeten
Via www.wachtwoordvergeten.hu.nl kun je via je privé e-mailadres je wachtwoord van het HU-account aanpassen. Met de HU Inlogvoorziening kun je zelf altijd en overal jouw wachtwoord online veranderen.

Contact
Meer informatie rondom je HU account vind je op www.ask.hu.nl. Voor vragen of problemen bij het inloggen kun je contact opnemen met de Centrale Service Desk via 088 - 481 6666.

Deze website maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

Sluiten